Roháče 2005

Zážitky z dovolené v Roháčích opět zapisuju s téměř 3-letým zpožděním. Takže opět spíše stručnější a k tomu pár fotek.

5.8.2005 – Příjezd do Zuberce

Cestu si opravdu už moc nepamatuji, ale z poznámek čtu, že jsme jeli nejspíše takto:

• 11:30 – rychlíkem z Olomouce do Žiliny – 14:29
penzion_resize
  • 14:40 – rychlíkem do Liptovského Mikuláše – 15:45
  • 16:30 – autobusem do Zuberce – 17:25

V Zuberci jsme měli zajištěné opět ubytování v soukromí, které jsme si našli na internetu. K dispozici jsme měli podkrovní pokojík a společné sociální zařízení na chodbě. Dole byla velká kuchyň, kde jsme si občas něco jednoduchého ukuchtili. Platili jsme 200 Sk/noc (tj. každý 1400 Sk za týden)

Po příjezdu a lehkém vybalení jsme se šli podívat po Zuberci a naplnit naše hladová bříška.

6.8.2005 – Výstup na Sivý vrch a Brestovou

Ráno jsme se vyrazili autobusem na Huty, kde jsme se v 9:00 vydali na náš první výlet v Roháčích.

9:00 Huty biela-skala_resize

• 1:30 (červená) – Biela Skala – krásné bílé skály různých tvarů a krásné vyhlídky do okolí
  • 1:30 (červená) – Sivý vrch (1805 m) – zde byl nádherný rozhled na všechny strany, mohli jsme vidět, co nás v budoucích dnech čeká :-)
  • 0:30 (červená) – sedlo Pálenica (1573 m)
  • 1:00 (červená) – Brestová (1903 m) – tady jsme posvačili a vydali se na cestu dolů
  • 2:30 (modrá) – Zverovka (1004 m) – sestup byl teda docela náročný, pamatuju si to jako dnes, dole už mě nohy vůbec nechtěli poslouchat

Ze Zverovky jsme jeli v 16:45 autobusem zpátky do Zuberce. Celkem jsme ušli 7h. Na večeři jsme zavítali do koliby Josu.

7.8.2005 – Rozhledna Skorušina a Podroháčské folklorní slavnosti

Dnes jsme vyrazili autobusem do Brestové a odsud po neznačené cestě na rozhlednu Skorušina (1313,8 m). Byl to takový pohodový výlet, ani jsme nepotkali skoro žádné lidi, jen nějakého myslivce. Podél cesty se na nás usmívaly borůvky velké skoro jako třešně a my jsme samozřejmě neodolali. Byly opravdu moc dobré a naše pusy byly od nich krásně fialové. Výlet jsme zakončili na Podhoráčských folklorních slavnostech

skorusina_resize slavnosti_resize

8.8.2005 – Nuda na pokoji

Tak počasí tedy dnes nic moc – prší a nevypadá to, že by chtělo přestat. Skoro celý den jsme strávili doma a jen večer jsme šli na jídlo do restaurace Hořec.

9.8.2005 – Roháčská plesa

Vstáváme do krásného slunečného rána a jakmile vylezeme před dům, vidíme, co udělalo včerejší deštivé počasí na horách – vrcholky byly celé zasněžené! Autubusem se svezeme na Zverovku a odsud už dál pěšky.

9:20 Zverovka

• 1:30 () – Tatliakova chata (1350 m)
  • 2:15 () – Roháčská plesa (1720 m) – a nad nimi zasněžené hřebeny Roháčů, fakt pohádka
  • Adamcula (1190 m)
rohacska-plesa_resize
rohacsky-vodopad_resize
husy-resize
  • 1:00 () – Zverovka (1004 m) – pokračujeme dál dolů
  • 0:45 () – Brestová – Muzeum oravskej dědiny – chaloupky, zířátka, řemesla apod. Koupili jsme si tady překrásný džbánek na víno a pojedli v místní restauraci
  • 1:00 () – Zuberec (762 m)

Celkem jsme dnes ušli 6,5h.

10.8.2005 – Pokus o výstup na Volovec

Dnes se opět vydáváme autobusem na Zverovku.

8:30 Zverovka volovec_resize

• 2:00 (žlutá) – Sedlo Zábraď (1656 m) – nahoře se tedy pěkně ochladilo, museli jsme na sebe navléct další vrstvy, dokonce i čepice
  • 0:30 (žlutá) – Rákoň (1876 m) – měli jsme v plánu pokračovat dál na Volovec, ale vzhledem k zasněžené cestě a velkému větru jsme to vzdali a vydali se na Lúčnou
  • 1:00 (modrá) – Lúčna (1652 m)
  • 2:00 () – Sedlo pod Osobitou (1521 m)
  • 1:30 () – Zverovka – večeři jsme si dali v penzionu Šindelovec

Celkem jsme dnes ušli 7h

11.8.2005 – Juráňovou dolinou

juranova-dolina_resizeZase se vezeme autobusem, dnes jenom na Brestovou.

10:10 Brestová

• 2:30 () – Oravice (790 m) – cestou se mi stala docela nepřijemná věc – přeskakovala jsem jakousi hroudu, o které jsem si myslela, že je to hlína a ouha, byla to hromada plná nějakého trusu a já jsem do ní zajela skoro až po lýtka. Fuuuuj, omývala jsem si boty i nohy v potoku, ale smrádek se držel :-)
  • 1:45 () – Sedlo Umrlá (1043 m)
  • 2:35 () – Lúčná (1652 m)
  • 2:15 () – Zverovka (1004 m) – tady jsme si v restauraci chaty Zverovka dali závěrečnou večeři zakončenou likérem z borůvek. Bylo to moc dobré a řekli jsme si, že si tuto dobrotu zkusíme doma sami vyrobit.

12.8.2005 – Odjezd domů

Pobyt v Roháčích se nám nachýlil ke konci, čeká nás balení a odjezd zpátky do Olomouce. No vlastně jedeme dnes až do Benátek nad Jizerou, kam celou naši bandu pozvala Romča.

Martina | 5. 8. 2005 Pá 17.04 | Cestování, Slovensko | Tisk | 2352x

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Přidej komentář!

Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|

Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.