Lednicko - valtický areál

I druhou naši letošní dovolenou jsme strávili na jižní Moravě. Už dlouho jsme se chtěli podívat do Lednice a okolí a letos nám to konečně vyšlo. Našli jsme pěkné ubytování v obci Sedlec – penzion Vinařský dům. Objednali jsme si apartmán s kuchyňkou. Milým překvapením bylo, že jsme dostali pětilůžkový dvoupokojový apartmán, takže Verunka měla opět svůj pokoj na spinkání. Super byla i naše terasa, kde jsme s Raďou po večerech hráli Carcassone, pili víno a Ondra tam s námi spinkal v kočárku. Verča se mohla vyblbnout na dětském hřišti – skluzavce, houpačce a pískovišti. Spolu s námi zde byly asi 3 další rodiny. Byli to samí starší kluci, ale přesto Verču mezi sebe přijali, starali se o ni a pomáhali jí. Počasí nám opět krásně vyšlo, celé dny svítilo sluníčko, jen jedno odpoledne na chvíli sprchlo.

1. den – Příjezd do Sedlece

Ráno jsme se v klidu sbalili, poobědvali a ve 14 hodin vyrazili na cestu do Sedlece. Ondra i Verča se v autě vyspali, a tak jsme pak po vybalení mohli vyrazit na procházku po vesnici. Trochu nám i vyhládlo, a tak jsme hledali nějakou restauraci nebo posezení, kde bychom si mohli něco dát k jídlu a Verča by si mohla hrát nebo se pohoupat. Nic moc jsme nenašli, už jsme se vraceli zklamaně do penzionu, když jsme zaslechli hrát odněkud hudbu. Nakoukli jsme do vrat a překvapil nás přírodní areál OÚ, kde se zrovna konal nějaký hudební festival a byla zde spousta lidí. Navíc zde bylo i pěkné dětské hřiště a vařili tu guláš. Bylo rozhodnuto. Strávili jsme zde hezký večer.

2. den – Lanžhot a koupaliště v Břeclavi

DSC_0050-nahled Na dopoledne jsme se domluvili s kamarádkou Luckou, že se za nimi pojedeme podívat do Lanžhota, kde byli u babičky na prázdninách. Místem setkání bylo samozřejmě dětské hřiště:-) Verča řádila s Matym na skluzavkách a „lanovce“ a Ondra s Vojtíkem se batolili na dece. Dopoledne rychle uteklo a my jsme pak zamířili do Břeclavi na jídlo. Marek nám doporučil letní zahrádku u hotelu Rose. Verča byla nadšená, protože tam bylo i dětské hřiště s trampolínami. Po obědě jsme se přesunuli na koupaliště. Překvapilo nás, že i když byl docela pařák, tak na koupališti bylo jen pár lidí. Uspali jsme Verču a na střídačku chodili do vody. Voda byla krásně teplá, koupal se i Ondra.

3. den – Valtice

Ráno jsme vyrazili autem do Valtic. Nejdřív jsme zavítali do infocentra, aby nám poradili nějakou trasu vhodnou pro kočárek, ale nic moc jsme se nedozvěděli. Stejně s naším kočárkem zvládneme skoro všechno, tak jsme si výlet vymysleli sami. Vydali jsme se po červené značce na nejvyšší bod Lednicko – valtického areálu – ke kolonádě na Reistně. Fotografie-0052-nahled Ještě dole na náměstí mě Raďa pěkně namíchl – nevzal totiž ani mapu, ani gps a ani foťák! Docela jsem zuřila, dokonce jsem na něj najela kočárkem a zklidnil mě až kopec ke kolonádě:-) Byl odsud pěkný výhled. Ještě hezčí mohl být z vyhlídkové terasy, ale ta byla bohužel zavřená, protože bylo pondělí. Ke kolonádě vede ze sousední rakouské obce Schrattenberg nově otevřená Stezka bosou nohou. Tu jsme si ale nechali na někdy příště. Oběd jsme si dali v hospodě Na Hradbách, která nás nalákala posezením pod slunečníky a dětským hřištěm. Jídlo bylo ale tragické. Moje noky ze špenátem a kuřecím masem byly přesolené a také mě zarazil zašedlý špenátový protlak místo čerstvého špenátu. Raďová znojemská prý byla nejspíš před chvílí vytažená z mražáku. No příště určitě jinam! Dál jsme se vydali podívat na zámek a do parku, kde jsme si odpočinuli na dece a Verča vyspala pod stromem. Protože jsme měli stále ještě čas, tak jsme autem popojeli kousek za Valtice a šli ještě na procházku k romantickému zámečku Rendez-vous. Jde o místo, kde se shromažďovalo panstvo a vyráželo odsud na lov do okolních lesů. Pak jsme ještě pokračovali ke kapli Sv. Huberta. Po cestě zpátky k autu nás překvapil deštík a krásná duha. Nejsme ale z cukru, tak jsme to brali jako příjemné osvěžení a zážitek pro Verču. Ondra to tu celé prospal.

4. den – Pohansko a večerní návštěva sklípku

Verča strašně moc toužila jet vláčkem, a tak jsme jí to splnili. Po 10. hodině jsme se svezli ze Sedlece do Břeclavi. Fotografie-0091-nahled Z nádraží jsme šli Břetislavovou ulicí až k Dyji a kolem ní až za zahrádky, kde jsem se napojili na zelenou turistickou značku. Začínala zde i naučná stezka Břeclav – Pohansko – Lány. V areálu Pohansko můžete obdivovat jednak empírový lovecký zámeček a jednak archeoskanzen, který je celoročně volně přístupný. Na oběd jsem se vrátili do Břeclavi – zašli jsme do restaurace U Wozarů (kousek od autobusového nádraží). Jídlo zde bylo mnohem lepší než včera ve Valticích, ale také docela slané.

5. den – Odpočinkový den

Tento den jsme si udělali odpočinkový, na žádný velký výlet jsme nejeli. DSC_0081-nahled Dopoledne jsem vařila oběd, Raďa byl s Ondrou na procházce a Verča řádila s klukama na skluzavce. Po odpolední siestě jsme se vydali na procházku po cyklostezce kolem rybníka Nesyt. Cestou zpátky jsme relaxovali u degustačního stánku sedleckých vín. Verča si tu hrála na písku a jezdila na skluzavce.

6. den – Lednice – Janův hrad, zámek a minaret

Ráno jsme dojeli autem do Lednice a pak vyrazili po žluté značce na Janův hrad. Trošku jsme si tuto umělou zříceninu prohlédli z venku a pak jsem se já s Verčou vydala i na prohlídku dovnitř, resp. věží a spojovacích balkonů. DSC_0219-nahled Zpátky do Lednice jsme šli po zelené značce. Verču jsme šupli do kočárku, aby se vyspala, a Ondru jsem nesla v manduce. V zámeckém parku jsme rozložili deku a natáhli se i my. Pak už nám všem docela kručelo v břichu, a tak jsme šli hledat nějakou dobrou restauraci. Skončili jsme U Korunky, kde jsme se dobře najedli. Vrátili jsme se zpět k zámku a parkem došli až k Minaretu. Ted už byl ale bohužel po 17.hodině zavřený. Náladu jsme si ale spravili dvěma dortíky, které jsme si koupili v otevřeném stánku. Cesta zpátky k zámku se mi zdála nekonečná, Verča už taky mrčela a trucovala, všichni jsme byli z náročného dne už docela unavení.

7. den – Lednice – Tři gracie, Apollonův chrám

Ráno jsme zase nasedli do auta a dojeli na parkoviště kousek od chrámu Tří Grácií DSC_0242-nahled Verča tu chvíli běhala po ochoze, a pak jsme se vydali dál po červené značce k Novému dvoru a po Knížecí cyklostezce k Apollonovu chrámu. Raďa s Verčou vylezli na vyhlídkovou terasu, odkud měli krásný rozhled na lednické rybníky. Oběd jsme si dali v kempu a u rybníka jsem si zase odpočinuli na dece a v kočárku. Po žluté a červené značce jsme se vrátili zpět k autu.

8. den – Odjezd

Více fotek najdete ve galerii.

Martina | 10. 8. 2013 So 21.57 | Cestování, Česká republika | Tisk | 714x

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

[1]reagujmejlweb Jirka

Škoda, že jste to nestihli, z minaretu je úžasný výhled. My jsme jeli k zámku lodičkou a bylo to moc hezký. Co si ale pamatuji nejvíce, byl dost svérázný průvodce v zámku.

28. 10. 2013 Po 08.05

[2]reagujmejlweb Marek

Já jsem tam byl jako malý klučina s rodiči na kolech. Super místo na dovolenou.

18. 11. 2013 Po 19.23

Přidej komentář!

Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|

Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.