Karlovy Vary a Slavkovský les

obrazek Na začátek září jsme si s Marťou naplánovali další vícedenní cyklovýlet. Chtěli jsme pokračovat tam, kde jsme minule skončili, tj. v okolí Františkových Lázní. Při rozmýšlení nad mapou jsme však přišli na to, že bychom se chtěli podívat do Karlových Varů, protože jsme tam oba mooc dlouho nebyli. První den jsme tedy projeli Karlovy Vary křížem krážem a na ubytování jsme dojeli do Horního Slavkova. Druhý den jsme si projeli Slavkovský les a přilehlé lázně. Další dny jsme projeli celý Český les až do Domažlic, ze kterých jsme pátý den odjížděli zpět do Prahy. Výlet se nám líbil, i když počasí mohlo být lepší :-).

Večer před odjezdem na náš cyklopuťák jsem přijel z Dolomit, takže příprava byla v cukuletu :-). Ráno jsme vstali, dobalili se a vyrazili na hlavák, ze kterého jel přímý spoj až do Karlových Varů. Cesta to byla opět nekonečná :-(. obrazek V Karlových Varech jsme rovnou jeli do údolí říčky Teplé, ve kterém se nachází léčebné prameny a historická a lázeňská část města. Všude bylo plno turistů, hlavně rusky mluvících. Prameny byly dobré a jak Marťa vtipně zjistila (opařila si málem ruce), tak i docela horké (60 – 80 °C). Centrum bylo plné pěkně opravených domů, v jejichž přízemích byly samé luxusní krámky. Docela se mi tam líbilo, počasí bylo ten den ještě dobré a úplně lákalo sednout si někde na lavičku nebo k pivku a koukat na okolní dění :-). Kromě procházky městem jsme měli v úmyslu objet všechny Karlovarské rozhledny a vyhlídky. Martě se moc nechtělo na východní svahy, ale podařilo se mi ji ukecat na pěkné počasí a hlášky typu „když už tady jsme …“, a tak jsme po ukrutném kopci a prvním tlačení kola dospěli ke Goethově rozhledně. Ta je moc pěkná, škoda jen, že byla zavřená a ve stavu chátrajícím :-(. Cestou dolů jsme se ještě stavili na Ottově výšině a u Tří křížů. Moc jsme v údolí nemeškali a začali se hned škrábat na jeho druhou stranu. První zastávku jsme udělali u Jelení vyhlídky, a poté ještě na další, která byla o kousek výš.

obrazek obrazek obrazek Z rozhleden jsme nejdřív vyjeli na vyhlídku Karla IV., kde jsme posvačili. Rozhledna Diana a pivko v přilehlé restauraci byly zakončením dnešní projížďky Karlovými Vary, která se fakt povedla. Dál jsme pokračovali po hřebeni po pěkných asfaltkách až na Doubskou horu, kde měla být dašlí rozhledna. Ta však byla uzavřená a v rekonstrukci. Vyfotil jsem pár fotek pěkné věže a valili jsme dolů do údolí. Chtěli jsme se napojit na cyklostezku vedoucí z Doubí do Horního Slavkova. Nechtělo se nám však sjíždět až do Doubí, a tak jsme společně vymysleli zkratku :-). Sice jsme si to asi zkrátili, ale takový krpál jsme snad ještě nezažili – polovinu kopce jsme tlačili kola pěkným úvozem po traktoru :-). Nahoře jsme se napojili na docela rozbitou asfaltku, po které jsme dojeli do našeho dnešního cíle, kde Marťa domluvila ubytování U Karkulky. Přespali jsme v pohodě, ale úroveň odpovídala stavu celého objektu :-). Na večeři jsme zašli do blízké restaurace U Muzea – jídlo bylo fajn a poskytovali též ubytování (určitě lepší).

Více fotek v galerii Český a Slavkovský les.

Odkazy na mapy:

Radim | 2. 9. 2009 St 20.12 | Cestování, Česká republika, Cykloturistika | Tisk | 596x

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Přidej komentář!

Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|

Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky.